Ads Top

Pim Mol volgt Pierre van Hedel op als directeur Rabobank Foundation

De Raad van Toezicht van de Rabobank Foundation heeft Pim Mol per 1 februari 2018 benoemd tot directeur. Hij volgt Pierre van Hedel op die in 2018 met pensioen gaat.

Ankie Wijnen, voorzitter van de Raad van Toezicht van Rabobank Foundation: “We zijn erg blij dat we met Pim een geschikte opvolger van Pierre hebben gevonden. Pim is iemand die inspireert en coachend leiderschap toont. Sterk in netwerken en een echte bruggenbouwer. Onder Pierres leiding heeft de Rabobank Foundation zich in de afgelopen tien jaar geweldig ontwikkeld en daarvoor zijn we hem zeer dankbaar. De Rabobank Foundation levert een substantiële bijdrage aan de internationale Banking for Food-strategie en richt zich in Nederland met succes op het vergroten van de economische én sociale zelfredzaamheid van kansarme mensen.”

Pim Mol kwam in 2007 bij de Rabobankorganisatie. Daarvoor had hij een lange carrière als private banker bij MeesPierson en later Fortis MeesPierson, waar hij de leiding had over MeesPierson in Nederland en later lid was van de internationale MeesPierson private banking board. Bij Rabobank heeft Pim de eerste zes jaar leiding gegeven aan het directoraat Private Banking. Daarna werd hij Directeur Communicatie & Corporate Affairs. Pim is afgestudeerd als macro-econoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen.

Pierre van Hedel trad in 1978 in dienst van Rabobank en stapte na diverse functies tien jaar geleden over naar de Rabobank Foundation. “In Nederland en in het buitenland zijn er miljoenen mensen die het minder getroffen hebben. De kennis en expertise van ons als coöperatieve bank zijn daar van grote waarde. De filosofie van zelfredzaamheid zit in de roots van de Rabobank en zie je terug in het werk van de Rabobank Foundation. Het zorgt voor voldoening om daar een rol in te mogen vervullen. Dit blijf ik ook doen na mijn vertrek bij de Rabobank Foundation. Voordat ik met pensioen ga, blijf ik me nog een aantal maanden op projectbasis inzetten voor de Rabobank en de Rabobank Foundation. En natuurlijk stopt mijn betrokkenheid niet nadat mijn pensioen is ingegaan”.

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.